چرا ما اشتباه می‌کنیم؟
هنر نهم
اخبار،کتب،مقالات،پایان نامه های مدیریتی

چرا ما اشتباه می‌کنیم؟ 

 آیا می‌توانیم کمی بهتر عمل کنیم؟


 ما انسان‌ها، مخلوقاتی با معایب گوناگون هستیم. چشمانمان به ما حقه می‌زنند، داستان‌هایمان هنگام بازگو تغییر می‌کند و بیشترمان نسبتا بالاتر از حد متوسط هستیم.


در کتاب “چرا ما اشتباه می‌کنیم” Joseph T.Hallinan روزنامه‌نگار و نویسنده کتاب، مجموعه‌ای را برای بررسی علم جذاب خطاهای انسان فراهم کرده است. چطور ما فکرمیکنیم، می‌بینیم،‌ به یاد می‌آوریم و فراموش می‌کنیم و چگونه این مجموعه‌ها باعث ایجاد اشتباهاتی قوی در ما می‌شوند.


او در تلاشش برای درک عیوب خود، به کاوش در علوم روانشناسی،‌ عصب‌شناسی، و اقتصاد می‌پردازد. همچنین در مباحث هوانوردی، رفتار مشتری، جغرافی، فوتبال، چیدن سهام و مباحث بیشتر از اینها نیز تجسس می‌کند. او دریافته است که بعضی از ویژگی‌های یکسان که ما را کارآمد می‌کنند، عامل اشتباهات ما نیز می‌شوند. ما یاد می‌گیریم که سریع‌تر در سرتاسر دنیا حرکت کنیم، به سرعت به تشخیص الگوها بپردازیم درحالیکه از جزئیات چشم‌پوشی می‌کنیم. اینها دلایلی است که یک پسر سیزده‌ساله، خطاهایی را کشف می‌‌کند که دانشمندان ناسا آن‌ها را از دست می‌دهند و یا اینکه چرا نمی‌توانیم نوشیدنی مورد نظرمان را در یخچال‌‌مان پیدا کنیم.


دوستان گلم هنر نهم را از نظر علمی و فنی واصول و نحوه ارائه مطلب چگونه ارزیابی می کنید؟؟ خوشحال می شیم نظراتتون رو درمورد مدیریت مطالب بیان کنید. بی شک پیشنهادات شما خوانندی عزیز مورد استفاده ما در ارائه مطالب بعدی خواهد بود و لذا پیشا پیش از انتقادات و پیشنهاد های (نظرات) شما عزیزان تشکر می کنیم. محمد فاضل شوکتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدفاضل شوکتی